Lyckad hoppning

Nu har jag och Tompa landat i soffan efter några timmar i stallet. 
Unghästarna skötte sig bra även idag och jag kunde skritta dom båda två.
 
 
Sunnie tyckte det var väldigt roligt att hoppa och blev lite övertaggad emellanåt.
Vi började med att hoppa ett räcke med tre galoppbommar innan. Jag som alltid vart så anti galoppbommar innan har faktiskt börjat uppskatta dom mer. Vi höjde upp det så att hon fick hoppa ett språng på ca 1.10, annars hoppade vi bara bäbishinder idag.
 
Sen rullade vi på en studs som bestog av tre oxrar på ca 50-60 cm. Jag försökte komma lite stort in så att hon fick jobba lite extra med frambenen. 
 
På slutet tränade vi några omhoppningssvängar på två låga räcken och det var då Sunnie kokade över lite grann men det mesta gjorde hon bra, min fina tjej som vill lite FÖR mycket ibland <3
 
 
Nu ska jag och Tompa spela Super Mario resten av kvällen och bara njuta av våra sista timmar med ledighet.
 
 
 
 
På bilden ser ni övningen med galoppbommar och även Emelie som fotade lite under dagens ridpass. Kanske att hon skickar några av bilderna till mig om jag ber riktigt snällt ? :)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0