Bästa rundan 2013

Min och Sunnies absolut bästa runda under tävlingsåret 2013 är utan tvekan våran 1m i Grästorp !
 
 



Vi hade en bra grundgalopp, alla avstånd satt och jag hade henne med mig hela rundan. Kolla bara på uppvändningen till hinder nr 6, där kan hon liksom stanna i vissa lägen och i andra lägen så vågar jag inte rida fullt ut utan börjar plocka i henne och lägger in ett extra galoppsprång istället. Men tack vare att vi hade en så bra galopp och att jag var så övertygande så litade Sunnie fullt på mig och gjorde allt jag bad henne om. Så underbar känsla !
Tyvärr så fick vi ett snöpligt pet på ett räcke i omhoppningen på grund av att jag inte visade tillräckligt tydlig vilket hinder vi skulle hoppa och Sunnie därför inte hann få upp benen i tid.
 
Klassen efter denna gjorde vi våran lokala 1.10m debut och den rundan var inte illa heller. 
Helt klart våran bästa tävlingsdag, inte bara under 2013 utan någonsin !
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0