Farväl Sunnie Girl <3

Nu har allt gått igenom så nu är det dags att gå ut med den stora nyheten:
 
Sunnie kommer att flytta till ett nytt hem.
 
Det var verkligen inte planerat. Jag hade tänkt att stå som ägare på Sunnie tills hon tar sina sista andetag på min framtida gård, flera flera år från nu. Jag hade tänkt ta föl på henne, ett föl som jag själv skulle rida in och utbilda från grunden och sen ha som min tävlingshäst.
Men saker förändras fort.
 
För några veckor sen var det en tjej som kontaktade mig, Mikaela. Hon hade läst om Sunnie på bloggen ett tag och älskade henne ! Hur kan man inte göra det liksom ?
Hon själv har ett eget sto hemma, 8 år e. Cortez, som hon trodde att jag skulle passa med, så hon föreslog en provridning. 
"Det kan ju inte skada att provrida" tänkte jag och åkte hem till henne.
 
Jag säger bara: wow vilken häst ! Vi klickade direkt ! En lika vacker och personlig häst får man leta länge efter.
Hon har endast startat 90cm på träningstävling på grund av Mikaelas intresse men har kapacitet för mycket mer. Med henne tvekar jag inte en sekund på hinder så vi kommer med all säkerhet komma längre på 2 år än vad jag och Sunnie någonsin kommer göra.
 
Mikaela kom hem till mig och provred Sunnie några gånger och dom klickade väl nästan ännu bättre, vilket skär lite i hjärtat. Men det är ju tyvärr så det funkar, en ryttare passar inte med alla hästar och efter 8 års slit från min och Sunnies sida så har jag äntligen insett att vi inte passar så bra ihop, hur hårt vi än kämpar.. Och självklart krossar det mitt hjärta totalt, men man måste ta hårda beslut för att komma framåt i livet.
 
Mikaela är mer intresserad av dressyr och är nyfiken på hur långt hon kan ta Sunnie på dressyrbanan. Med hennes kunskaper och talang och Sunnies ambition är det bara himlen som sätter gränsen. 
 
Så vi har kommit överrens om ett byte, jag tar Carolina (stoet) och Mikaela tar Sunnie och bytet sker på lördag. Jag har, som ni förstår, väldigt blandade känslor inför detta men ser såklart fram emot att få hem Carro ! Jag ska ta massa bilder så att ni får se hur vacker hon är.
 
Självklart kommer jag hälsa på Sunnie så ofta jag hinner så hon kommer inte försvinna från bloggen helt. Dessutom kommer jag ju börja hänga på dressyrtävlingar med kameran i högsta hugg framöver och hejja fram det bästa och finaste ekipaget ! Och vem vet, kanske att jag kan köpa ett av Sunnies föl i framtiden ? :)
 
 
 
 
 
 
 
Mitt älskade hjärta, vad jag kommer sakna dig ! <3
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0