Jag och Sunnie som dressyrtanter

Jag och Sunnie har aldrig tävlat i dressyr. Däremot så har vi ridit en programträning på skolan i Kungsbacka och då red vi en LA:3 på 63,2%.





Hoppsadel och hoppläder + Sunnies skumpiga trav gjorde att jag höll på att dö i slutet av travdelen, haha !
Jag kommer ihåg att Sunnie var lite trött den dagen så jag fick kämpa en del. Dessutom fick jag gena lite på bågarna i den förvända galoppen för att hon inte skulle byta. Men utöver det så är det inte så illa va ? ;)
 
Jag har faktiskt tänk starta Sunnie i någon Pay and Ride framöver och förhoppningsvis kan jag ha min gamla dressyrsadel på henne. Jag behöver bara träna upp magmusklerna lite så jag orkar att sitta ner ett helt program.
 
 
Är det några dressyrryttare som läser och har tips på bra tävlingar/PnR ?
 
 
 

Kommentarer
Postat av: My

ni är ju jätte fina! Damma av sadeln o gör några starter =)

2014-04-05 @ 08:32:40
URL: http://www.myes.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0