Påskfirande och vårstädning

Eftersom jag har legat dålig större delen av påsken så passade jag och Tompa på att fira med mamma, Johan, Emelie och Jim igår kväll. Vi åt och drack gott och hann skruva lite på den nya bilen, som för övrigt inte alls var ett lika bra köp som transporten.
 
Idag har jag haft en hel dag med stallmys och har vårstädat hela stallet förutom en liten hörna och sadelkammaren som jag ska ta nästa gång. Så nu är stallet fräscht och fint, eller ja, så fräscht och fint det kan bli, haha ! Och visst är det mycket roligare att vara i stallet om det är ordning ?
Jag mockade ut gammalt hö från Dennis hage och bytte vatten i hästarnas badkar.
 
Sen red jag ut Sunnie i skogen och travade och galopperade liiite och gissa vem som hade nerverna på utsidan efter en veckas vila ! Jag krävde inte så mycket av henne utan lät henne bara jogga av sig lite. Imorgon kör vi ett avvägt dressyrpass, förhoppningsvis i padocken.
 
Nu, efter 7 timmar i stallet, sitter jag och kollar när Tompa skruvar det sista på firmabilen. Strax ska vi åka hem och äta och sätta på en film. 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0