Styrkor och svagheter

Vi alla har ju styrkor och svagheter i våran ridning och här tänkte jag dela med mig av mina.
 
 
Styrkor:
 
• Jag har ett bra och stilla skänkelläge, särskillt i sprången. 
 
• Jag har oftast ett bra tålamod och låter aldrig min ilska gå ut över hästen.
 
• Jag är bra på att berömma hästen när den gör rätt.
 
• Jag har bra fantasi att komma på olika övningar eller rörelser för att engagera hästen.
 
• Jag är bra på att titta vart jag ska och det är sällan jag sitter och kollar ner i mankammen.
 
 
Svagheter:
 
• Jag kan bli stum i handen och har dessutom mer stöd på vänstertygeln än höger.
 
• Jag är inte så bra på att se avstånd på hinder och vill gärna börja plocka i hästen i anridningen.
 
• Jag har svårt att känna om hästen jobbar genom hela kroppen. 
 
• Jag har kroppsliga defekter och smärtor som försvårar min ridning vissa dagar.
 
• Jag tycker det känns konstigt att sitta på vänster sittben vid uteritt, aldrig i padock eller på böjt spår. 
 
 
 
Har ni några svagheter/styrkor som ni vet om ? 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0