Det är tanken som räknas

Åh så skönt med söndag ! Ingen söndagsångest idag inte. Jag var sjuk hela förra veckan så för min del ska det bara bli skönt att få jobba lite igen.
 
Dessutom är det en jättemysig söndag idag där jag och Tompa har spenderat förmiddagen och lunchen på Överbys köpcenter och shoppat julklappar. Ganska passande med regn då faktiskt, då stiger mysighetsprocenten mycket.
 
Jag tycker julklappar är en svår grej. Alla lägger olika mycket pengar på sina julklappar och stressen för att köpa för dyr eller billig julklapp hänger nog över dom flesta. Självklart så hade jag kanske lagt lite mer pengar på julklappar om jag hade en bättre inkomst. Men just nu tjänar jag som en student och har både dyra veterinärräkningar och en bil att betala av.
Därför har jag och Tompa i år avsagt oss den jobbiga julklappsstressen och bara köpt julklappar för under hundralappen/person till våra familjer och vänner. Jag lovar att man faktiskt kan hitta bra saker ändå och julklappen blir kanske lite mer genomtänkt och genuin ?Jag själv bryr mig ju inte alls om prislappen på julklapparna jag får och jag kan inte tänka mig att mina vänner och familj gör det heller.
 
Så mina vänner, våga vägra julklappsstress och njut av att det är jul istället. Det är sååå värt det :)
 
 
 
Perfekt shoppingväder !
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0