Ridning och köttbullerullande

Idag fick jag som sagt äran att rida Tessie och det kändes riktigt bra att få sitta på hästryggen igen efter några veckors uppehåll ! (Frånsett min och Sunnies skrittur förra helgen då.)
 
Vad jag har fattat det som så har Tessie haft en lite lugnare period nu det sista och det märktes. Hon var väldigt pigg och glad och visste nog inte riktigt vart hon skulle ta vägen ibland, haha ! Men det blev faktiskt ingen chokladtårta, idag i alla fall ;)
Vi skrittade mest, travade lite och tog en kort galopp i varje, just för att hon så gärna ville. Trots att hon var pigg så kunde hon ändå koncentrera sig och arbeta ganska bra emellanåt. 
Innan hon fick helt långa tyglar fick hon skritta en stund i låg form för att stretcha överlinjen lite. Jag tycker också att det oftast har en avslappnande inverkan på hästarna så det är ett trevligt sätt av avsluta arbetet på.
 
På vägen hem skrittade vi förbi en gård där det bor en man som inte är särskillt förtjust i hästar och hästfolk. Jag vinkade ändå glatt för att kanske dra över honom till "The light side" men som tack körde han igång en högtryckstvätt när vi var precis bredvid. Tessie hoppade till och blev lite spänd men inte så mycket mer så han fick minsann inte tillfredställelsen att hon stack iväg eller att jag åkte av. Tråkigt att det finns så griniga människor som inte kan se till olika individer utan drar alla över en kant..
 
 
 
 
 
Bilder lånade från My.
 
 
Nu på kvällen har vi rullat viltköttbullar, men jag och Emelie överlät det åt killarna och fokuserade på julgodis istället. En riktigt mysig lördagskväll som slutade hos mamma och Johan för lite soffhäng.
Nu har vi precis kommit hem och ska somna till en film.
God natt !
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0