Sista måndagen 2014

En ledig måndag med ingenting inbokat, förutom kanske en fika och sen mocka stallet ikväll. Ganska skönt efter en fartfylld jul full med julmat och godis. Nu är jag trött på det och tänker inte äta något mer som ens påminner om julmat ! Godis behöver jag också en paus från nu känner jag.
 
Annars har jag haft en ganska lugn helg där jag har passat på att umgås med Tompa. Igår var vi iväg mellan 8-15, det drog ut lite på tiden plus att det var en bit att åka, och resten av eftermiddagen var vi inne och värmde oss efter sju timmar ute i kylan. 
Alltså, jag måste bara få klaga lite. Varför kan vädret aldrig vara lagom ? Hela hösten regnade det varje dag konstant. Nu har vi istället fått minusgrader som gör att jag inte ens vill gå utanför dörren, för jag fryser ihjäl helt enkelt. Jag är inte gjord för sån här Sibirisk kyla och även om jag inte saknar leran som vi hade så funderar jag på om leran ändå inte var bättre än det här. Jaja, förhoppningsvis så kommer våren snart ;)
 
Jag har inte så mycket mer att skriva just nu faktiskt. Det händer inte så mycket varken i stallet eller utanför, särskillt inte idag. Däremot ska jag börja skriva på inlägget om året som har gått som kommer upp här på nyår. 
Vi hörs under dagen !
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0