Chipad Saab

Något som jag har glömt att skriva här på bloggen är att Tompa för ett tag sen var iväg och chipade min bil. 
Från 170 hk till 230 och nu går den som ett skott ! Njae, inte riktigt kanske men det känns stor skillnad när man pressar gasen. Nu kanske jag till och med vågar mig på att rejsa mot någon gammal Volvo på nästa streetrace ;)
Jag är ju ganska gasglad av mig och när bilen ger mer respons är den ju bara ännu roligare att köra !
Tack hjärtat ♥
 
Tyvärr så behöver vi byta tändkasett, IGEN, för att få ut full effekt ur bilen. Jag förstår inte hur otur vi har haft med våra bilar bara under 2014. Min bil har ju alltid funkat men det har vart en massa småsaker som har behövts bytas. Tompas bil har däremot vart både dyrare och krångligare och vi har spenderat många timmar i verkstan. 
Jag behöver byta säte, tändkasett, olja och oljefilter på min bil och på Tompas bil ska vi fräsa grenrör, linda grenröret och DPn (igen) och byta katalysator, sen hoppas jag att bilarna håller sig hela länge och att jag slipper fler timmar i verkstan !
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0