Idag är det klippdags !

Måndag förmiddag och jag känner mig halvt utslagen. Trots våran nya underbara madrass så har jag legat vaken i timmar inatt. Jag får väl ge det några veckor innan ryggen kan börja bli bättre av madrassen men jag vill bara kunna sova ordentligt redan nu ju..
 
Som ni såg på bild igår så blev det en ridtur på grusvägen på Sunnie med Duff som handhäst. Vi skrittade mest men travade lite grann och dom skötte sig utmärkt. Visst, Sunnie är en riktig bitch och gick och surade en stor del av ridturen men Duff uppskattade att få komma ut och se världen och inte bara samma gamla hage, dag ut och dag in.
 
Idag är dagen med stort D, idag ska jag äntligen klippa Sunnie ! Snälla Evelin kommer förbi med en klippmaskin i eftermiddag så nu ska hon allt se ut som en häst igen. Men jag har ännu inte bestämt om jag ska klippa benen eller inte. Det är ju helt klart snyggast att klippa hela henne och nu när det är så lerigt och kladdigt ute så är det ju bara en fördel. Japp, den pälsen ryker nog också ! Då får hon stå inne en stund innan vi klipper henne så att hon verkligen är torr. 
Jag har alltid tyckt att det är jättekul att klippa hästar och förstår mig inte på hur någon kan tycka att det är tråkigt. Det är väl inte jätteskönt att få en massa hästhår innanför kläderna och överallt men utöver det så har jag inget emot att klippa. Idag tänkte jag dessutom undvika hästhåren och ha på mig regnkläder, det måste väl funka ? Haha !
Innan det ska jag hinna rida och nu ska vi börja lägga in korta delar med trav i ridpassen också och så ökar vi på det succesivt. Stallet ska mockas och så tänkte jag gå en kort promenad med Dennis. 
 
När stallet är klart drar jag med fina Evelin hem till mig och Tompa för att lyxa till måndagen med tacos. 
En helt okej måndag tycker jag :)
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0