Isgata och verkstad

Hästarna är ute och jag höll på att halka och slå ihjäl mig på kuppen. Det är ju verkligen isgata ute idag ! Som tur är så var det inte halt i hagen och fortsätter det töa såhär så är isen snart borta på vägarna.
 
Som vanligt när jag planerar saker så blir det inte som jag tänkt mig. Igår fick jag snällt följa med Tompa till verkstan istället för att ta en mysig skrittur eftersom han ju inte har någon fungerande bil och inte kunde ta sig dit. 
Idag däremot så kommer jag behöva en paus i mekandet och då åker jag hem och rider. Jag ser verkligen fram emot det och hoppas att vi håller oss på benen. Jag är ju lite skeptisk till att små isbrodd skulle hindra en 600 kilos häst från att halka och jag har en bra anledning till att vara skeptisk. Men det anledningen får ni i ett eget inlägg när jag har tid att skriva det. 
 
 
Nu åker vi mot verkstan och gör färdigt Tompas !*@×&# bil en gång för alla ! Sen hoppas jag slippa den där verkstan för ett bra tag framöver..
 
 
 
Skitigastbilaristan.se
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0