Onsdag

En liten kort förklaring från igår då.
 
Jag och Sunnie galopperade på en grusväg och Sunnie var avslappnad och gick i en låg form. Utan någon förvarning och på en hundradelssekund så slänger hon upp huvudet och nitar. Jag var inte riktigt beredd på den omställningen så jag slog i nyckelbenet i hennes hals och flög sen av och landade på fötterna. Gissa om jag var förvånad när jag stog där med tyglarna i handen ! Och Sunnie var nog lika förvånad hon..
Jag satt upp och red henne lite hårdare i galoppen, med mer samling och till och med skänkelvikning för att hon skulle fokusera på annat och efter en stund gick hon fint och avslappnat på hela grusvägen igen. Knäpphäst <3
 
Nu ska jag och Tompa åka till Alingsås och hämta ut hans telefon och äta lunch. Sen åker vi hem och byter om och åker till stallet. Idag ska Sunnie ta det lugnt och gå en runda i skogen utan krav och bara få latja.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0