Tre favoritfärger

Jag har alltid haft en förkärlek till tre färger på hästar:

Den första är fux, gärna med stora, vita tecken både i ansiktet och på benen. Jag tycker att fuxar är så fina och har faktiskt själv ägt ett fuxfullblod en gång. Tyvärr så var det bara i två veckor. 




Den här färgen är ju bara så snygg ! Svettfux med ljus man och svans.
 

 
Eller som Evelins Angie.
 
 
Den andra färgen är skäck. Gärna mörkbrun/vit med snygga mönster på fläckarna. Jag har haft två ponnysar som är skäckar och båda var supersöta !
 
 
 
Min ponny Ellen.
 
 
 
Caroline Bågfeldts snygga ponny Chuck.
 
 
Den sista färgen är skimmel. Antingen kritvit eller riktigt mörk gråskimmel. Jag har faktiskt turen att ha haft en skimmel också, min ponny Nora. Hon hade lite gråa toner i pälsen när jag köpte henne och blev, som dom flesta skimlar, ljusare med åren.
 
 
 
 
Vit som fina Cardento.
 
 
 
Gråskimmel som Linn Strelins tillridningsprojekt Mel C.
 
 
 
Vilken är eran favoritfärg ?
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0