God morgon

 
 
6.15 stog klockan på idag, upp tidigt för att hinna släppa ut hästarna innan jag och Tompa satte oss i bilen mot Landvetter. Idag är jag assistent och jag har mina walking shoes på mig då det är en del promenerande på den rundan han kör nu.
 
Det är mulet och grått och till och med en del regn men enligt YR så ska det bli sol och varmt där hemma idag. Jag håller tummarna för att solen räcker till Göteborg också.
 
Hur Sunnies dag ser ut är fortfarande lite öppet. Hinner vi hem i tid så trimmar jag henne på grusvägen, som är nyskrapad, annars får hon helt enkelt vila.
Jag tycker att det är viktigt att lägga in någon dags vila eller en lugnare dag utan så mycket krav för att hålla hästen fräsch och positiv till arbete. Det funkar super på Sunnie och jag har svårt att tro att det finns någon häst som inte skulle uppskatta en ridtur med en massa bus i skogen !
 
Nu ska jag vara lite social mot Tompa, hoppas ni får en bra dag !
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0