Gårdagens ridpass

Igår red jag ordentligt för första gången sen jag ramlade av. Det gjorde inte ont i handen när jag red men däremot fick jag riktigt ont efteråt. Vaden är fortfarande öm så det gjorde ont att hålla om, särskillt i vänstervarvet.
 
Jag red bort till padocken för att rida igenom Sunnie ordentligt och hoppa om övningen från i lördags, fast lågt den här gången. 
Sunnie kändes jättefin från början till slut, lugn och avslappnad och med ett fint språng. Övningen var inga som helst problem när den låg på 60cm och även om vi hade höjt upp så tror jag att det hade gått kalasbra. Men igår var vi bara där för att få tillbaka självförtroendet, höja gör vi först till helgen. 
Jag är nöjd med både mig och Sunnie. Jag hade en mycket bättre ridning och Sunnie var avslappnad men uppmärksam. Hon lyssnade när jag ville att hon skulle ta av stort och både hon och jag väntade på hindren utan att rusa. Så 5/5 stjärnor !
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0