Min hype om Saab 9-5

Nu har jag suttit på blocket och kollat efter nya bilar hela förmiddagen, man blir verkligen dum i huvudet efter en stund alltså !
Än så länge har jag en favorit som står i Göteborg, den är nog värd att kolla på i alla fall.
Egentligen vill jag ju laga upp min bil så jag kan fortsätta köra den men det hade såklart också vart roligt med en ny bil. Självklart en 9-5a.
 
Jag kanske ska förklara min hype över min bil och just Saab 9-5 över lag, eftersom det är många som inte verkar fatta den..
Ända sen jag var liten har Saab 9-5 vart en drömbil för mig. Jag tyckte dom var sååå snygga och dessutom en perfekt dragbil. Det var en bil jag ville ha när jag blev stor men jag trodde aldrig att jag skulle få möjligheten att äga en. 
För snart två och ett halvt år sen, när jag tappade bort nyckeln till min lilla fiesta (som efter ett halvår visade sig ligga i botten på min lillebrors skolväska, haha !), så fick jag möjligheten att låna pengar för att köpa en ordentlig bil. Valet föll snabbt på en Saab 9-5 och när jag körde hem min alldeles egna drömbil så var jag överlycklig. Äntligen !
 
Förutom turbobyte och sen då kamkedjan så har den gått felfritt i två och ett halvt år vilket bara bevisar att det verkligen är en bra bil och jag verkligen älskar den. Därför känns det så tråkigt att behöva byta bort min trotjänare, även om det förmodligen är bäst då allt antagligen inte blev rätt under kamkedjebytet. 
Men som sagt, en nu bil är ju alltid kul och så länge det är en 9-5a så är jag nöjd !
 
 
 
 
 
 
Jag menar, kolla på dom, dom är ju grymt snygga !!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0