Ofrivillig avsittning nummer 3 2014

Jag har gjort det igen, tredje gången för i år, och jag är så förbannat arg på mig själv.. Jag red så dåligt idag !
 
Vi hoppade i padocken och Tompa satte upp några räcken varav två var ur sväng. Det hade jag lite svårt för idag, jag fick inte med Sunnie i svängen och ramade in henne för dåligt så att hon flöt ut. Dessutom red jag henne på kopparbettet och det lyssnade hon nästan för bra på idag och då blev det mycket av och på i anridningen.
Jag vet inte hur många gånger jag styrde ifrån hinder idag, alldeles alldeles för många gånger och till slut fick jag Sunnie osäker. Jag skulle bara sänkt ner hindren och gjort det lättare och avslutat där när jag nu hade en dålig dag. Men min tjurskallighet kom fram och jag skulle bara klara det på den höjden helt enkelt. Jag är så jävla dum !
 
Men jag fick igen för min dumhet. Jag red mot det räcket med lång anridning till, vi låg bra och jag var redo att hoppa men Sunnie stannade. Jag flög, och landade inte på fötterna denna gången, rätt i hindret och slog i vaden och ena lillfingret rejält. Dessutom är jag helt mör på vänstersidan som jag landade på. Rätt åt mig..
 
Efter att vi sänkt ner och fått en bra känsla så höjde vi igen (för att jag är så urbota dum) men jag ville heller inte bli mer höjdrädd än vad jag redan är och tänkte att det var bättre att ta tag i problemet direkt. Då fick vi några riktigt bra språng, Sunnie hoppade super och jag red som en människa igen. Att jag ska behöva bli helt blåslagen innan jag kan rida ordentligt..
Jag ska tillägga att vi inte hoppade särskillt högt, räckena låg på 90cm-1m.
 
Nu ska jag sätta mig i soffan, tänka på vilken underbar häst jag har som står ut med mig och klandra mig själv i oändlighet. Jag är den största idioten som går i ett par skor !
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0