Förresten..

.. så kan jag berätta att jag kunde lasta Sunnie 1/2 gånger i fredags. På väg till Husaby försökte jag lasta henne själv men hon blev bara stressad så Johanna fick rycka in och gå bakom med en lina. Det räcker att linan kommer fram så går hon in, man behöver alltså inte ens lägga linan mot rumpan på henne.
 
På vägen hem så prövade jag först att lasta henne som vanligt och leda in henne med grimskaft men det funkade såklart inte. Då tog jag linan, fäste den i grimman, drog den runt frambommen i transporten och sen bakom rumpan på henne. 
Hon tyckte det var lite konstigt att hon skulle gå in utan att jag gick framför henne så hon vek av med bakdelen några gånger men gick sen på. Då fick hon maaaassa beröm !
 
Sunnie brukar inte vara svårlastad men nu det sista när vi bara har åkt till Husaby så har hon lärt sig att vi kommer fram till ett ställe där hon blir stucken och får vara med om en massa ovanliga grejer. Förhoppningsvis så går hon på lättare när Husabybesöken har avtagit :)
 
 
 
En lätt drogad Sunnie i en av dom numera välbekanta Husabyboxarna <3
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0