Ridning, verkning av fölunge och mek

Idag har jag prickat av några olika punkter som skulle göras.
Jag och Tompa började med att sova bort halva dagen, det är inte ofta man sover till halv ett. Men eftersom vi var uppe till 3 inatt och vi tydligen har blivit pensionärer bara över en natt så kände vi att det behövdes.
 
Efter en snabb frukost med sällskap av Budda så åkte vi till stallet och mockade. Sunnie fick vila såhär dagen efter behandling. Kanske inte nödvändigt men det känns bäst så.
 
Vidare till Mys stall för att rida Tessie eftersom My jobbade hela dagen. Och jag tycker om den hästen alltså, så rolig att rida ! Hon var mer avslappnad redan från början idag och det kändes att dom har tränat mycket det sista. Vi jobbade en del med skänkelvikning i skritten innan vi började med traven. Hon var pigg men slappnade ändå av ganska fort. En galopp i varje och sen avtravning i ganska låg form och då var hon riktigt fin. 
 
Efter ridningen var det dags för dagens utmaning, att verka Mys fölunge Chicago. Vi tre tjejer och Tompa kan vara envetna men efter några blåmärken fick vi inse oss besegrade, för denna gång. 
 
Nu var stalldelen slut för dagen och vi åkte till verkstan för att meka. Vi fick trevligt sällskap av Carro, Niklas och Jocke men nu är vi äntligen hemma igen. Nu ska vi inta soffläge resten av kvällen, äta morötter och gurka med dip och spela Wii. Mysigt avslut på en bra dag !
 
 
 
Jag bara älskar min låtsaspappa Johans upphängning av Sunnies grimma efter insläppet, haha !
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0