Återbesöket på Husaby

I fredags var ju jag och Sunnie på återbesök på Husaby. Jag åkte själv denna gången men det var inga som helst problem, Sunnie var jätteduktig hela dagen.
 
Jag är inte så mycket klokare efter detta besöket heller tyvärr.
Jag började med att visa upp Sunnie med longering. Där tyckte veterinären att hon såg bättre ut. Då gjorde vi ett högt böjprov på vänster bakben och det visade att hon fortfarande var 3gradigt halt. 
Vi ultraljudade gaffelbanden och även om det fanns några gamla små ärrbildningar på vänster bakben så kunde dom utesluta att det var därför hon var halt.
Då behandlade och bedövade veterinären glidleden i vänster has och efter en halvtimmes väntan gjorde vi nytt böjprov, vilket fortfarande visade hälta, även om det var lite mindre.
Efter en behandling och bedövning i stora hasleden så visade hon ingen hälta och det var allt vi gjorde på klinikbesöket denna gången.
På fredag ska jag börja sätta igång Sunnie enligt ett schema och så ska vi tillbaka om fem veckor. Antingen så är hon bättre då, vilket är väldigt positivt, eller så är hon fortfarande halt och då känns det ganska mörkt..
 
 
 
Sunnie, nöjd i en utav Husabys boxar.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0