Attans..

Det är inte utan att jag börjar undra om jag för otur med mig, allt jag rör går sönder ! I alla fall i hästväg..
 
Jag och My byggde (som ni såg) fram några hinder i förmiddags. Tanken var att jag och Tessie skulle få några fler språng ihop innan Pay & Jumpen imorgon. 
Men det gick inte alls som planerat. När vi började trava så tyckte jag att Tessie kändes lite oren dom första stegen. Jag tänkte att hon kanske bara var lite stel, hon börjar ju faktiskt bli lite till åren, lilla fröken, och travade ett halvt varv innan jag sneglade mot My som också skakade på huvudet. Något varv på volten i båda varv för att verkligen se och nej, helt halt var hon inte men heller inte helt bra.
Så det var bara att hoppa av, klappa och leda in henne i stallet igen. 
 
Det blir ingen Pay & Jump för mig och Tessie imorgon. Så himla tråkigt när vi var inställda på det.
Men förhoppningsvis är det inget allvarligt och förhoppningsvis kan hon snart ridas som vanligt igen, för den 19 augusti är tanken att vi ska vara med på våran första Anna Emanuelssonträning ! Varannan vecka under 8 träningar i höst så ska jag och Tessie utvecklas och ha roligt tillsammans. Det ska bli så himla roligt och jag är så glad att My ger mig den möjligheten. 
Om Tessie nu blir bra tills dess, snälla håll tummarna för att det inte är något allvarligt !
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0