Dagens skritt - Sunnie & Platina

Det har vart en riktigt bra kväll med hästarna idag !
 
Först Sunnie. Jag kan inte ens beskriva hur härligt det kändes att sitta på hennes rygg igen ! 
Sunnie tyckte också det var jättekul, hon vinklade inte ens bak öronen när jag spände sadelgjorden och gick med spetsade öron hela skritturen. Jag tror hon har saknat ridningen lika mycket som jag.
 
 
 
 
 
Så fin <3
 
Sen tränade vi Chilli en kort stund inför bedömningen. Idag la vi fokus på att skritta utan att slängtrava och bocka och att kunna stå stilla längre än två sekunder och det gick riktigt bra ! Han studsade bara runt någon gång och bet inte på grimskaftet en enda gång. Framsteg ! 
 
Tillslut var det Platinas tur, som ju också får lite ledträning när vi tränar Chilli.
Henne longerade jag med gummisnodd för första gången och det var som väntat inga problem. 
Jag hängde på henne för andra gången och eftersom hon inte bryr sig när jag klättrar och har mig så satte jag mig på henne, la på lite skritt och sen fick det vara bra för idag. Nästa gång sätter jag på tyglar på tränset så jag kan skritta henne själv en stund.
 
 
 
 
 
Duktiga hästar men nu är jag supertrött och ska mysa ner mig i soffan med lördagsgodis. Hörs imorgon !
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0