Grevagården och Dagens ridpass - Platina

Idag var vi på Grevagården och Champion of the Youngster och såg 5- och 6-åringarnas final. Tyvärr var det lite lång väntetid till 7-åringarna så vi åkte hem innan deras klass.
Mycket fina hästar och både bra och mindre bra ritter. I vilket fall så har alla kämpat lika hårt för att komma dit !
En rolig ljudtekniker (?) med roliga låtval till varje ryttare livade upp stämningen och vi såg "kändisar" som Captain Tourettes och hans dansare ;)
 
Nu på kvällen var mamma ridsugen och Platinas skavsår hade läkt fint så vi var ute och red/promenerade en stund. Platina har dessutom fått en ny gjord av mamma i något memory foam-liknande material så nu hoppas vi slippa skav framöver !
Platina skötte sig bra (fast Chilli får vara draghjälp åt henne när hon tycker något är läskigt) och Chilli fick återigen hoppa över den lilla stocken. Nu fattade han vad det handlade om och hoppade fint med mycket luft. När mamma och Platina travade så sprang jag och Chilli också och inte ett bocksprång gjorde han. Det kanske blir häst av honom också tillslut, haha !
 
När vi kom tillbaka till stallet så ledde jag in Chilli i boxen. Där fick han stå och äta krafft under tiden jag och Platina red iväg lite. Vi var borta knappt 5 minuter och varken Chilli eller Platina brydde sig ett dugg. Med lite mer träning så kan vi rida ut Platina utan Chilli snart, vilket kommer underlätta mycket då vi slipper vara två jämt.
 
 
 
Nu ska jag lägga mig i sängen och halvdö. Förkylningen kommer och går i vågor och efter att jag sprang med Chilli blev det värre. Jag vill inte ens tänka på hur jag kommer må efter jag har hoppat Tessie imorgon..
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0