Häststatus

Just nu är det ganska mycket häst, vilket är jättekul ! Men jag kan tänka mig att det blir lite rörigt. Därför tänkte jag skriva hur läget är med hästarna som står i mitt stall.
 
Just nu har hästarna stått inne dom senaste nätterna på grund av dåligt väder. Men förhoppningsvis ska dom kunna gå ute några nätter till framöver.
Blinningarna är nästan helt borta för denna säsongen, vilket är jätteskönt men också lite sorgligt. Det betyder att hösten faktiskt är precis runt hörnet, usch..
 
Sunnie Girl:
Sunnie blev ju diagnostiserad med spatt för lite drygt ett år sen. Sen dess har hon ridits efter många olika scheman och nu slutligen vilat i 6 månader. Förra veckan skickade jag in en ridfilm till min veterinär och i onsdags fick jag tummen upp för att fortsätta rida igång henne. Så underbart, så idag ska jag få sitta på hennes rygg igen !
 
 
 
Platina:
Platina kom hem till mig i slutet på maj och har dom första två månaderna bara gått med Chilli och fått bo in sig lite. Sen började vi med longering och jag kom sen ganska snabbt upp på hennes rygg. Nu är hon skrittad och travad uppsuttet, av mig och min mamma, och börjar sakteliga vänjas med att ridas ut själv.
 
 
 
Sweet Chilli E:
Chilli är nu 3 månader och 3 veckor. Han har än så länge vart på fölvisning med godkända poäng och tyckte det var jättekul.
Han kan ledas i grimma och grimskaft, stå på gången är inga problem och att lyfta fötterna går jättebra. Lastning är inget som oroar honom och vid urlastning så backar han ut som en resvan tävlingshäst.
Dessutom går han att ha som handhäst när man rider Platina.
Han är en supercool fölunge som ändå har lite humör.
 
 
 
Utöver mina hästar så rider jag Tessie en del och nu när My har fått hem sin unghäst Denver från sommarbetet så är tanken att vi ska påbörja insittning av honom snart :)
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0