Sunnie på rymmen + Dagens ridpass - Platina

Jag började jobba 10.30 idag så min morgon började i stallet. 
Jag fodrade hästarna inne och mockade Sunnies box under tiden dom åt. Sen red jag ut Platina en sväng, med Chilli som handhäst. Chilli hade nog inte vaknat ordentligt till en början så han nästan drogs med i grimskaftet men efter en stund piggnade han till och gjorde några luftsprång. Vi travade en bit och dom både tyckte det var kul.
 
När vi började närma oss stallet så såg jag att det gick en häst på gårdsplanen och det tog ett tag innan det kopplade för mig att det var Sunnie, haha ! Hon hade alltså blivit så ledsen över att vara lämnad ensam kvar i stallet så hon hade lyckats att pressa bort två plankor på boxen. I en av plankorna satt "låsöglan" och vips så kunde hon gå ut genom dörren. Hon var lite lerig på benen och magen så antagligen hade hon dragit en vända i hagen för att leta efter oss men inte en skråma hade hon. Skönt !
Hon följde snällt med in i stallet när jag gick in med Chilli och Platina. 
Sen fick hon stå inne själv under tiden jag mockade Platinas box och ett tag så lät det som hon skulle dö. Men när Platina slutade svara henne utifrån hagen så blev hon lite lugnare. 
 
 
 
Nu har jag slutat jobba och ska gå hem till My och äta en snabb kvällsmat. Sen åker vi till Tessie och börjar förbereda. Idag är ju vår första Annaträning och nervositeten har kommit smygandes under dagen. Haha, jag kan verkligen bli nervös för allt !
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0