10 plusgrader

Det kan väl inte bara vara jag som gillar vädret som det är just nu ? Visst, det har vart väldigt mycket regn som vi kunde skippat men närmare 10 grader i december ? Just my cup of tea! 
 
Det finns inget värre än när det är 15-20 minusgrader. Det är stenhårt i backen så det går inte att rida ordentligt och det är halt. Det räcker att skritta i 10 minuter så har halva ansiktet frusit av, så att galoppera fram i snön finns inte att tänka på (om det ens finns någon snö). Det är för kallt för att rida i ridstövlar och du får inget stöd alls när du rider då du antingen behöver termobyxor eller 5 lager ridbyxor. Vattnet fryser och 10 lager täcken på hästarna.
 
Nej, tacka vet jag plusgrader och lera som i alla fall går att spola bort. Mjuk mark så man kan rida precis som vanligt och bra väglag så man vågar sig ut med transporten. På med gummistövlarna bara och jag är helnöjd !
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Evelin

Du en knäpp 😂 men jag älskar dig ändå ❤ ge MIG vinter ❤

Svar: Nej du är knäpp 😘
Emelie Svensson

2015-12-22 @ 10:59:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0