Dagens ridpass - Sunnie

Jag var lite seg imorse efter en sen kväll igår men Sunnie vilade igår och frisk luft är ju toppen mot baksmälla så vi gav oss ut på grusvägen. Med gramanen som livlina ifall Tant Brun samlat på sig för mycket energi under vilodagen, men som vanligt så behövde den inte användas.
 
I traven var hon fin redan från början men i galoppen var hon lite stel och ojämn först. Som sagt, hon är ingen ungdom längre, vilket jag bara får vänja mig vid. Det tar lite längre tid för henne att komma igång och hon vilar sig inte längre i form.
Men efter många övergångar och tempoväxlingar i alla gångarter så blev hon jättefin ! När jag skulle samla henne efter en galoppökning så räckte det att jag bara rätade på mig och spände magmusklerna så kom hon tillbaka till en jättefin galopp. Underbara häst vad du ger mig lycka <3
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: My

Sååå underbart att ni är igpng igen =)

Svar: Jaa 😁
Emelie Svensson

2015-12-26 @ 19:07:10
URL: http://www.myes.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0