Vart tog Dennis vägen ?

Det är ganska så exakt tre år sen vi hämtade hem Dennis till oss igen.
Från början så köpte vi honom när han var fyra men under min gymnasietid så lånade vi ut honom på foder och sålde honom sen till fodervärden. Men efter något år så frågade hon om vi ville ha tillbaka honom då hon inte längre hade plats för honom och svaret var självklart !
 
Nu har Dennis gått hemma i tre år, i en egen hage eftersom han inte får få i sig för mycket foder. Han har haft det bra, men han kunde ha det bättre helt enkelt.
 
Så för några månader sen så började jag fundera på att ta hem en foderhäst under tiden Sunnie är skadad. Men för att ha plats med en ny häst så behövde en häst flytta från stallet. Valet föll först på att Duff skulle åka men när jag sen fick kontakt med några underbara människor som sökte en shettis som sällskap till sin shettis så var det inget att fundera på längre. Dennis skulle få gå med en annan shettiskompis !
 
Så nu bor Dennis utanför Ulricehamn på en supermysig gård och får promenera i en 4 hektar stor hage tillsammans med sin kompis. Människorna han bor hos verkar väldigt måna om honom och är jättetrevliga. Han har det bättre där, där han blir ompysslad varje dag och har bra sällskap och jag hoppas att han får spendera sina sista år på den gården.
 
 
 
 
 
Dennis och hans söta kompis.
 
Tack Evelin och My för hjälpen att skjutsa dit honom. Trots lite omvägar och läskiga fantasier så gick det ju bra ;)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0