2014 - Året som gått

Januari:
 
Vi mekade med Audin för att få den levande efter ca 1 års vilande.
 
 
 
Jag, Tompa och några vänner åkte till Hundfjället i Sälen över helgen och njöt av att få åka skidor igen. Så underbart roligt !
 
 
 
Jag backade in Tompas Audi i draget på transporten pga att det var så mycket snö på våran uppfart att jag behövde ta sats. Tompa hävdade att man inte alls behövde ta sats eftersom det är en Quattro och när han skulle demonstrera så körde han fast, haha !
 
Jag skrittade Sunnie första gången efter vintervilan.
 
 
Februari:
 
Jag fortsatte rida Sunnie.
 
 
 
Min mobil gick sönder och skickades på lagning.
 
Jag och Tompa badade badtunna hos hans bror.
 
Jag effektiviserade mera och motionerade två hästar samtidigt !
 
 
 
Jag klippte Sunnie, för andra gången i hennes liv, och hon skötte sig utmärkt.
 
 
 
Vi chipade min Saab, som fick ca 60 hk mer, och det märktes !
 
Jag och Tompa hade en lyckad hemmafest.
 
Jag gjorde min första avramling för 2014. Det blev några till under året..
 
Sunnie fick genomgå en tandkoll där det visade sig att hon hade en liten hake i underkäken, annars väldigt fina tänder.
 
 
Mars:
 
Jag köpte mina ridbyxor från Skara Hästsport. Supersköna !
 
Sunnie var halt några dagar men sen helt ren igen. Jag vet inte orsaken.
 
Tompas bil gick igenom besiktningen och var därför färdigmekad för ett tag.
 
 
 
Vi gjorde smörgåstårtor till Johan och hans arbetskamrater.
 
 
 
Vi firade Anders och åkte limousine.
 
 
 
Jag köpte ett Dyonträns till Sunnie.
 
 
 
Jag hoppade Sunnie lite lågt i skogen för första gången efter vilan.
 
 
 
Vi åkte Limo i Trollhättan.
 
 
 
Vi åkte på cruising i Lidköping.
 
Jag hoppade Sunnie lite lågt i padocken.
 
 
 
Jag och Tompa grillade för första gången under 2014.
 
 
April:
 
Jag följde den nya serien Ryttareliten slaviskt, den är riktigt bra !
 
 
 
Sunnie var finare att rida än vad hon vart på länge !
 
 
 
Kamkedjan på Saaben gick sönder, så det var bara att börja meka.
 
 
 
Vi köpte en V40 för 300kr som jag körde runt på under tiden.
 
 
 
Vi startade 80cm och 90cm på en Pay and Jump i Lundbyskogen och nollade båda rundorna.
 
 
 
Vi åkte till Halmstad och hämtade hem en till Audi till Tompa.
 
Vi mekade ännu mer.
 
 
 
Maj:
 
Jag flög av Sunnie för 3e gången detta året och fick en spricka i lillfingret.
 
Jag började jobba på Carros Mat & Catering.
 
Tompa skrotade sin Audi i en stubbe och ett träd.
 
Vi hade storm med åska och spöregn i flera timmar och Lekåsa drabbades värst.
 
 
 
Transporten fick några tvåor på besiktningen som det var stressigt att hinna laga innan en tävling.
 
Hästarna sov ute första natten för 2014.
 
 
 
Saaben tog sina sista andetag och blev utbytt till Aeron !
 
 
 
Vi hoppade två 1m i Gäsene, blev placerade i den ena och uteslutna i den andra.
 
 
 
Juni:
 
Vi var på Vårgårdas flygraka och kollade på grymma bilar.
 
Vi åkte limo en hel natt.
 
 
 
Tompa köpte en ny bil.
 
 
 
Vi åkte till Vänersborg och hoppade 90cm och 1m. Nolla i första och uteslutna andra.
 
 
 
Vi åkte jenkare på Lidköpingscruisingen.
 
 
 
Vi åkte till Skara på lagligt race.
 
Vi hälsade på Mys underbara valpar.
 
 
 
Vi firade midsommar med det vanliga kompisgänget.
 
 



Farmor dog.
 
 
Juli:
 
Jag var med My på UL.
 
 
 
Vi badade mycket och ofta.
 
 
 
 
Grillkväll hemma hos oss som avslutades med ett nattdopp.
 
 
 
Jag var med Evelin i stallet och red Annie.
 
 
 
Tompa tog med mig till High Chaparal i två dagar.
 
 
 
Augusti:
 
Sunnie kändes inte som vanligt och jag åkte in med henne till Husaby. Det visade sig att hon har spatt i båda bak.
 
 
 
Johan hjälpte oss att bredda stalldörren.
 
 
 
DMTn såldes.
 
 
 
Jag hoppade Annie.
 
 
 
Vi firade min födelsedag med en massa kakor med släkt och vänner.
 
Jag var på fölpremiering med My.
 
 
 
Jag började rida Gieselas Xantippa några dagar ibland.
 
 
 
September:
 
Vi hade Kräftskiva/Födelsedagsfest hemma hos oss.
 
Jag åkte med Sunnie på återbesök på Husaby.
 
 
 
Jag spenderade mycket tid i stallet.
 
 
 
Jag bytte övertråden i hästarnas sommarhage.
 
 
 
Jag satte igång Sunnie enligt schema.
 
 
 
Vi njöt av dom sista grillkvällarna för hösten.
 
Evelin började leta häst och vi åkte landet runt.
 
 
Oktober:
 
Vi var en heldag på skjutbanan.
 
 



Jag var på Matmässan i Göteborg med Carros Mat & Catering.
 
Sunnie var inne på ännu ett återbesök och vi började med stötvågsbehandling.
 
 
 
Vi tonade rutorna på Aeron.
 
 
 
Tompa och Johan byggde en grym baslåda till Aeron.
 
 
 
Vi åkte och kollade på Lokala hopptävlingar i Essunga.
 
Sunnie var på ännu en stötvågsbehandling på Husaby.
 
Vi gjorde ost på dagis.
 
 
 
Min kusin kom hit över en dag och skrittade Sunnie.
 
 
 
November:
 
Alla tre hästarna lyckades smita under ett insläpp. Vi hittade dom i grannens trädgård.
 
Vi var på 25-årsfest hos Niklas.
 
Vi köpte en ny bil till mig, en Audi a4 -06 200 hk Quattro.
 
 
 
Det fortsatte att regna varje dag.
 
Vi var på Kenthas årliga Halloweenfest.
 
Jag åkte med Sunnie på hennes sista stötvågsbehandling på Husaby.
 
 
 
Dennis var på rymmen så vi fick laga hans hage.
 
Jag var på firmafest med Carros Mat & Catering.
 
 
 
Ännu ett besök på Husaby med Sunnie och nu skulle hon vila drygt en månad och sen skrittas igång för ett återbesök i januari. Det ser inte ljust ut..
 
 
 
Jag var på julbord med kommunen.
 
Morfar åkte in till akuten och blev liggandes på sjukhus i nästan 2 veckor innan han fick komma hem igen.
 
Jag, My och Evelin åkte på sminkning.
 
 
 
Vi sålde Aeron.
 
 
December:
 
Vi var på dop.
 
 
 
Vi handlade klart våra julklappar.
 
Vi började lägga tak på sadelkammaren.
 
Vi fortsatte att leta häst åt Evelin och åkte på provridningar här och där.
 
Jag och Tompa smsade en hel del. (som vanligt)
 
 
 
Jag skrittade Sunnie en kort runda.
 
 
 
Vi drog med ett gäng och kollade på bio.
 
Vi bakade ostkaka med mormor och morfar.
 
 
 
Jag hade en mysig julafton.
 
 
 
Vi var hos Tompas bror och spelade spel med ett roligt gäng.
 
Jag och Tompa var på jul på Liseberg.
 
 
 
Jag och Evelin var och provred två hästar på ett ställe. Vi blev kära i två olika hästar. 
 
Jag firade in det nya året med människor jag tycker om.
 
 
 
 
Mitt 2014 har mestadels vart dåligt. Det har hänt mycket tråkigt och jag har vart deppig större delen av året. Jag hoppas på ett mycket bättre 2015, men det blir väl vad man gör det till !
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0