Jobb och ridning

Fy vilken lång måndag !
 
Jag vaknade upp död imorse, dels pga av dålig sömn och så var kroppen trött efter gårdagen. Smart som jag är så tänkte jag imorse: "Det är tur att jag inte har ont i huvudet i alla fall, det var faktiskt länge sen jag hade det." Gissa vad jag har nu ? Mm, huvudvärk..
 
Jag jobbade 8-16 och åkte direkt till Sannie efter jobbet. Trots att det regnade ganska mycket när jag tog in henne från lösdriften, och att min pojkvän låg hemma i sängen och väntade på mig, så hade jag motivationen till att plocka fram bommar och rida istället för att bara longera. High five på den !
Sannie hade nog lite träningsvärk från igår då hon var stel i början av ridpasset men efter många volter och serpentiner blev hon mjukare. Eftersom hon kör ut vänster bog ganska mycket så tänker jag lite utåtställd i högervarvet och flyttar fram vänster skänkel lite grann för att putta in hennes bog. Allt händer ju inte på en dag men på slutet kunde jag trava av henne i en lägre form i båda varven med bogarna hyffsat på plats. Och då fick jag också den trevliga känslan från igår. Det är en trevlig häst, den där Sannie !
 
Efter det åkte jag snabbt hem för att byta om och pussa lite på Tompa innan jag åkte till mitt stall och mockade och tog in hästarna. Nu har jag fått en timme med Tompa såhär på kvällen och det är alldeles för lite om du frågar mig.
Imorgon jobbar jag 8-17 och åker sen till mitt stall. My rider Sannie imorgon så jag kan fokusera på min Sunnie dagen innan Husabybesöket. Åh, jag kommer inte kunna sova någonting natten till onsdag..
 
 
 
Dagens Sannie :)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0