Löshoppning

Idag har det vart fullt upp med hästar nästan hela dagen, så roligt !
 
Jag vaknade helt död imorse. Både jag och Tompa sov jättedåligt inatt så istället för att mocka när jag släppt ut hästarna så åkte jag hem, åt frukost och slumrade till en stund. 
 
10.30 var jag hos My. Vi hjälptes åt att lasta unghästarna (vilket bara tog knappt 10 minuter för övrigt !) och åkte till ridskolan för deras första löshoppning. Där mötte vi också upp Evelin.
Både Denver och Chicago är så coola och okomplicerade båda två och otroligt lätthanterliga. Dom skötte det hela super och fick sen åka hem igen.
 
Eftersom Tessies löshoppningstid inte var förrän 15.30 så åkte vi in till Nossebro och åt lunch och kikade lite på Svenska Foder. Vi åkte även till ridskolan och snackade lite skit. 
När det var Tessies tur så skötte hon sig också galant. Efter det så åkte jag till mitt stall och mockade och Tompa fixade nytt vatten i hagen. Vid det laget så var mina batterier slut så Sunnie fick vila idag trots allt.
 
En sväng till Vara för att handla kvällsmat och hämta högtalare för att ordna surroundljud i vardagsrummet innan vi åkte hem. Jag hoppade direkt in i en varm dusch, det behövdes efter denna långa dagen utomhus !
 
 
 
En bild lånad från Mys blogg, på snyggingen Chicago E, som är till salu !
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0