Stallfix och ridning i lugn och ro

Efter en fika med tjejerna när jag slutade jobbet så har jag haft en jättemysig eftermiddag i stallet !
 
Jag satte på mig och Sunnie reflexer och skyndade oss ut innan det blev mörkt. Vi arbetade kanske 10 minuter av 30 i skritt och hon känns fin. Det märks att hon har saknat ridningen, hon är så överambitiös och lyder min minsta vink just nu. 
När vi var ute och red så dog min mobil och ni ska bara veta hur skönt det var att vara i stallet utan det stressmomentet. Ingen kunde få tag på mig (vilket Tompa försökte eftersom hans bil gick sönder på väg hem från Landvetter, men mer om det längre ner) och jag visste inte vad klockan var. Underbart !
Jag pysslade om Sunnie med oljade hovar och frisering av hovskägg och "skägget" under ganascherna. Hon fick en ordentlig rykt också, usch vad dammig hon är nu.
 
Sen gjorde jag mockningen i godan ro och åkte till slut hem och laddade mobilen. Först då fick Tompa tag i mig och berättade att hans bil har gått sönder på E20, men han fick hjälp av Johan som tur var. Efter att ha lagat startmotorn igår så hade jag hoppats att hans bil skulle hålla ett tag, men nehepp ! Det verkar som om 2015 blir ett lika skitigt bilår som förra. Suck..
Tur att jag får låna Johans bil, så får Tompa ta min.
 
Nu ska vi avsluta kvällen med att meka, äta, hämta min lånebil och insläppet i stallet.
 
 
 
Såhär såg dom flesta bilderna ut på Sunnie idag. Det är väldigt onödigt att ha spetsade öron ;)
 
 
 

Kommentarer
Postat av: My

amen va fasiken!!! Nu får han börja cykla istället!Ååå sen håller ja med, man borde stänga av mobilen! ( fast din dog, hahah)

Svar: Haha, ja det är ju inte så långt till Landvetter ;) Mm, det blir mindre stressigt utan mobilen. Varför ska man vara nåbar hela tiden för, egentligen ? Enda anledningen är om det händer något med hästarna och är man i stallet så har man ju koll, haha :)
Emelie Svensson

2015-01-08 @ 20:23:20
URL: http://www.myes.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0