Dagens hoppning - Tessie

Tessie är inte hoppad på ett tag, därför gjorde vi inget avancerat och hoppade inte så många språng. 
 
Efter uppvärmningen fick hon pusta en stund innan vi började hoppa en sockerbit. Det var inget konstigt och förutom att hon överhoppade sig lite första språnget så var hon inte något tittig. 
Sen gick vi vidare och travhoppade ett räcke. När det var lågt gjorde Tessie det bra men när vi höjde lite så rev hon två gånger. Kanske för att hon inte har den styrkan just nu, travhoppning kräver ju faktiskt en del styrka. 
Istället rullade vi in bommen och kom i galopp och då jäklar stampade hon av ordentligt och fick fina språng !
Sista språnget låg räcket på ca 75 cm och det räckte gott och väl idag tycker jag. Så då hoppade vi sockerbiten en gång innan hon fick trava av. 
 
Tessie skötte sig utmärkt ! Jag önskar bara att jag kunde rett ut travhoppningen lite bättre men jag får väl skylla på att jag inte heller har hoppat ordentligt på väldigt länge. 
 
Tompa fotade hoppasset. Tyvärr blev bilderna väldigt dåliga och suddiga och såna får man ju verkligen inte lägga upp på en blogg egentligen men jag tänker att det är bättre än inget :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0