Dagens ridpass - Tessie

Wow, det var länge sen jag skrev "Dagens ridpass" som rubrik ! En rubrik som jag förut skrev dagligen och tyckte lät sååå tråkig klingar nu riktigt härligt i mina öron. Lite komiskt ändå hur man kan ta vissa saker för givet så..
 
Men till ridpasset nu då !
Jag och Tessie red ut idag. Tanken från början var att rida till "min" grushåla här borta i Essunga men så fort vi lämnade dom öppna åkrarna och blåsten och red in i skogen så kom det ett flertal blinningar och tog följe med oss. Varken jag eller Tessie tyckte det var särskillt trevligt sällskap så vi vände hemåt igen.
 
Trots det så var vi ute i ca 45 minuter med mycket skritt och några travsträckor. Tessie kändes mjuk och ganska fokuserad på mig trots blåsten. På vägen hem var hon dock lite starkare och ville smygöka farten hela tiden men aldrig så hon blev jobbig utan nästan alla halvhalter gick igenom. 
 
 
 
Nu ska jag och Tompa åka och kolla över Imprezan lite snabbt. Det är något som låter när den körs och varken jag eller Tompa har en aning om vad det är. 
Sen ska vi göra klart stallet och ta in hästarna under natten då det ska åska. Jag vet inte hur Chilli reagerar på åska än och så försöker jag att alltid ta in hästarna när det åskar.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0