Dagens ridpass - Tessie

Idag red jag och Tessie ut på grusvägen och över bron.
 
När hon var framskrittad så började vi med att träna på halt från skritt. Hon gör halterna bra och utan att hänga sig i handen men hon vill gärna gå ur formen. Efter några halter förstog hon vad jag ville att hon skulle göra och då gjorde hon det bra. 
 
Vi travade fram kravlöst så hon fick komma igång ordentligt innan jag började kräva form. Hon var lite spänd och ville inte riktigt fokusera på mig så vi tog en avstickare från grusvägen och så fick hon galoppera en liten bit i både vänster och höger galopp. När vi kom tillbaka ut på grusvägen så fortsatte vi med traven och la till avbrott till skritt i arbetet. Hon var nu mer avslappnad, var mer fokuserad på mig och hade lättare att behålla formen. Vi prövade också några tempoväxlingar innan hon fick trava av i låg form och sen skritta. I skritten upprepade vi halterna och det gjorde hon jättebra !
Sen skrittade vi på långa tyglar hem.
 
 
 
 
Nu har jag precis ätit lunch och ska slappa en stund framför SATC. Runt 15 kommer hovslagaren.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0