Gårdagens longering - Platina

Igår var det Platinas tur att jobba lite igen !
 
Denna gången bestämde jag mig för att ha sadel och träns på henne. Om det var sadeln som kändes lite äcklig, om det blåste för mycket eller en kombination av dom båda vet jag inte men hon visade mig några fina bocksprång. Gör hon såna när jag sitter på ryggen så sitter jag inte kvar sen, det kan jag lova, haha !
Annars gick longeringen bra. Hon lyssnade jättebra på mig och jag ökade på traven lite denna gången.
 
Efter longeringen så hängde jag på henne. Upp och ner några gånger, dunka lite på sadeln och rumpan, ni vet som jag gör på en tvååring, men Platina kunde verkligen inte brytt sig mindre. Kanske att jag ska sitta på henne snart ?
 
Chilli var mycket duktigare idag ! Visserligen så sprang han runt Platina och bockade som en galning en stund men han var aldrig i vägen och jag tror det var skönt för honom att springa bort lite överskottsenergi. Efter en stund ställde han sig bredvid Sunnie och betade och lät morsan jobba på i lugn och ro. Jag slutar aldrig förvånas över hur smarta och kloka hästar faktiskt är :)
 
Tompa fotade lite:
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0