Sweet Chilli E

Hur fort går inte tiden egentligen ? 
Nu är Chilli lite drygt 6 veckor gammal och han har redan vart hemma hos mig i en månad. Innan jag vet ordet av så har min söta lilla fölunge redan växt upp. Det är väl inget negativt i och för sig, det ska bli så spännande att se vad det blir av honom i framtiden ! Men dom är ju aldrig sötare eller goare än när dom är små föl.
 
Sen ett tag tillbaka så är Chilli ganska kaxig. Han har ju två tanter som har koll på allt åt honom så att han bara kan leva livet. Visserligen kan dom bli lite griniga på honom om han blir lite för busig eller närgången men annars står dom faktiskt ut med rätt mycket från Chillis sida. 
Roligt nog så går Chilli gärna och ofta bredvid Sunnie ute i hagen. Platina delar med sig av mammarollen lite och ibland är det till och med Sunnie ensam som vaktar Chilli när han ligger och vilar i hagen.
 
 
 
 
Det kliar fruktansvärt i Chillis tänder och det är ganska ofta man får knäppa honom på näsan när tänderna söker upp ens arm. Boxen, uppsittningspallen, handdukar, ja det mesta går att tugga på. 
Går man i hans hage så får man ha ögon i nacken, rätt som det är så kommer han upp bakom ryggen och vill leka. Men visar man bara tydligt att han får hitta en annan lekkompis så accepterar han det och ställer sig och betar igen. 
 
Trots mycket bus och en räv bakom örat så är han en otroligt lättlärd och duktig fölunge. Lyfta ben, stå själv på gången, bli borstad, ha på sig täcke. Han tar det mesta med ro och verkar ha ett ganska bra tålamod. 
Han älskar att bli kliad och har redan börjat härma Sunnie: att backa efter när jag slutat klia honom på rumpan, haha !
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: My

Förstå... Snart dags med tömkörning å sen inridning ;) <3

Svar: Jaaa,dett ser jag fram emot 😁
Emelie Svensson

2015-06-22 @ 19:19:09
URL: http://www.myes.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0