Första advent

Hej på er ! 
 
Gårkvällen bjöd som sagt på julbak hemma hos mamma. Jättemysigt och nu har jag fått riktig julfeeling, så Tompa och jag ska storstäda hela huset och julpynta massor ! 
Jag har vaknat upp superförkyld och med världens ryggont hela helgen, därav har jag tagit det lite lugnare. Jag har vart riktigt förkyld i över två veckor nu, hoppas det släpper snart så jag kan köra på som vanligt. Ryggontet vet jag inte varför det har kommit tillbaka med sån kraft, ryggen borde väl bli bättre av ridning eller ? Jaja, nog klagat !
 
Sunnie reds på grusvägen igår och kändes lite stel till en början men sen jättefin. Nu ska vi jobba intensivt några veckor innan hon trappas ner för en lugnare period. Eftersom hon vilade hela våren så behöver hon ingen vila men vi passar på att slappa lite när det ändå är stenhårt i backen (om det nu blir det, annars får hon två lugna veckor vid jul/nyår och sen kör vi igen).
 
Vi var också och kikade utbudet på Varaslättens nya ridsportbutik, Ankis Hästsport. Det fanns mycket fint men jag höll fingrarna i styr och köpte enbart ett par stövlar med två olika sorters foder till som ska hålla ner till -30 grader. Skönt till mig så är så frusenfotad !
 
Förutom städning och julpynt idag så ska jag rida Sunnie. Om det inte spöregnar och haglar som det gjorde här nyss så rider jag också Platina. Sen ska vinterhagen göras färdig så att hästarna kan gå där nu när det är så kladdigt och så ska vi handla lite mat till kylen. En helt vanlig söndag men med en extra myskänsla :)
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0