Måndag 30/11

Igår kväll när jag och Tompa gick och la oss så singlade stora snöflingor ner från himlen. Fint, men jag tänkte väl att det inte skulle ligga kvar utan smälta bort innan morgonen. Förstå då min förvåning när snön låg kvar på backen när jag vaknade, dessutom några fler centimeter än igår ! Jättemysigt, men snö var inte alls med i min plan. Jag trodde inte på snö förrän i januari och har alltså inga snösulor på hästarna. I denna kramsnön blir det svårt att rida då.. Därför lutar det mot en vilodag för Sunnie idag så kan jag passa på att pyssla färdigt det sista i vinterhagen. 
 
Sunnie gick för övrigt så himla bra igår ! Till en början var hon superspänd och det kändes som hon skulle krypa ur skinnet. Men jag lyckades omvandla hennes energi till något positivt och vi fick ut ett bra pass ändå. Hon hade sån jäkla power i en ökad trav så jag trodde knappt att det var min häst jag satt på. Så himla roligt att hon känns fräsch igen !
Däremot tappade hon takten i höger galopp för att hon blev lite för spänd. Men med den traven kan jag leva med lite sämre galoppkvalité för denna gången och jobba vidare för att få likvärdig kvalité i galoppen framöver.
 
Idag jobbar jag 7.15-16 30 och åker då direkt till stallet. Senare under kvällen ska jag och Tompa baka lussekatter och bara mysa i vårt julpyntade hem. Jag längtar !
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: My

myysss... Längtar tills ja kan sitta på hästryggen igen OCH tills snön å halkan förvinner så kan ja å tessie komma ut till er å rida =)

2015-11-30 @ 17:22:22
URL: http://www.myes.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0