Skadade hästar och förändringar

Jag kan inte påstå att det går särskillt bra på hästfronten just nu. 
 
Igår, precis när jag postat inlägget om att jag och Sunnie var ute i skogen, och skulle börja trava så märkte jag att hon var halt. Det blev bättre ju mer jag travade men självklart travade jag inte mycket. Tydligen så hade hon blivit sparkad av Platina i hagen i söndags. Sparken hade tagit på låret/rumpan så antagligen har hon fått en lårkaka som ömmar en del. Därför blir det ännu några lugna dagar med skritt och pyttelite trav för att känna efter hälta tills hon känns bra igen. 
 
Senare under gårdagen ringde My och sa att Tessie var ofräsch. Det hade nog blivit bättre bara några timmar efter men jag känner att jag inte vill hoppa henne i alla fall. Därför fick jag ge bort min plats på Annaträningen imorgon, så tråkigt.. Men förhoppningsvis så är Tessie fit for fight snart igen !
 
Annars så har jag och Tompa ett stort val att göra nu på lördag. Eller ja, stort och stort, det beror väl på hur man ser på det. Men det kan hända att det blir en livsförändring för våran del till våren. Ni som känner mig vet ju att jag inte alls gillar förändringar och stressar upp mig så himla mycket i onödan. Denna gången är inget undantag, det är så att jag blir trött på mig själv, haha !
Självklart skriver jag ut vad det handlar om på lördag, fram tills dess kan ni få fundera lite :)
Någon av er kanske har en gissning ?
 
Nu kom jag precis innanför dörren här hemma och ska hoppa in i en kokhet dusch. Förkylningen ökar men jag ska göra allt jag kan för att hålla den borta. 
Imorgon jobbar jag 10.30-17 och ska rida både Sunnie och Platina på morgonen så det är bara att hoppas att jag vaknar pigg och frisk !
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Älskling

Jag tror jag vet vad det kan vara på lördag :D kyss <3

Svar: Haha det är ju klart du vet 😂
Emelie Svensson

2015-11-18 @ 17:23:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0