Annaträning 21/10

Onsdagens Annaträning gick faktiskt över förväntan !
Tessie hade ju knappt hoppat på ca 6 veckor så jag hade förväntat mig en tittig häst och att vi kanske fick börja om lite. Men hon förvånade nog oss alla med att hoppa alla enkelhinder klockrent och faktiskt ganska väl. Skönt att det börjar bli såpass okomplicerat.
 
Kombinationerna däremot var lite kruxigare. Vi har tränat kombination hemma i padocken men Tessie tycker inte att det blir riktigt samma sak i ridhuset. Hon krånglar till det väldigt för sig själv genom att backa av och trampa om men på slutet fick vi ett lite bättre flyt. Dock inte på rätt antal galoppsprång men det tränar vi vidare på.
 
När alla andra la ihop allt till en bana på slutet så kände jag att det gav mig och Tessie mer om vi fick fokusera på kombinationerna. Ett beslut som jag är nöjd med då jag tycker att hon slappnade av ännu mer dom sista sprången. Duktig Tessie !
 
  





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0