Dagens ridpass - Denver, Sunnie och Platina

Lite snabbt om dagen:
 
Jobb 6-14, sen direkt till stall AS för att fortsätta inridningen av Denver.
Som jag och My har skojat om så känns det lite som ponnyridning eller som att sitta på en ridskolehäst, och idag la vi till sakta lunk två varv i padocken. Men visst har han börjat få lite humör och framåtbjudning så jag ska nog inte utmana ödet genom att säga att han är lugn, då får jag snart tugga grus, hehe !
 
Vidare till mitt stall där jag red Sunnie på grusvägen. Hon fick en extra vilodag igår då hon kändes trött i söndags och idag var hon piggare. Däremot så brunstar hon så in i just nu, vilket jag inte direkt har märkt av på henne i ridningen innan, men nu är det nog Platina och Chilli som sätter igång det lite extra. Därför är hon inte lika snabb för skänkeln och har kolaseg galopp. Traven är dock som vanligt, om inte ännu finare. Och just det, jag glömde nämna att ALLT var läskigt idag !
 
Sen var det Platinas tur och idag satte jag upp ett litet räcke i hagen för att se hur hon beter sig på "hinder". Hon var lite ofokuserad och glömde att lyfta på benen ibland men något språng sken hon till på. På marken var hon fin, ibland tog hon bra stöd på bettet och fick fram nosen i traven. I galoppen kunde jag sitta ner och arbeta henne lite på rakt spår och man kan minst sagt säga att hon har en väldigt svårreglerad galopp just nu. Men med lite arbete så blir det nog kanon. 
 
 
Nu ska jag hoppa in i duschen och invänta min sambo som är på skogsträning. Imorgon jobbar jag 7.15-16 och då ska jag till stall AS för att rida Denver och sen till Alingsås för att hoppträning med Tessie. Det är första träningen sen handbrottet, så det ska bli extra kul !
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0