Dagens ridpass - Sunnie

När jag satt upp och skrittade iväg så hade jag ingen färdig plan för hur jag tänkte rida i huvudet. När Sunnie sen spände till för något läskigt som inte fanns redan i första busken så blev valet enkelt. Idag jobbade vi lösgjörande, mjukgörande och stretchande.
 
Jag ställde igenom henne åt båda hållen och var noga med att hon skulle behålla formen i omställningarna. Vi red några få skänkelvikningar och fokuserade hela tiden på lång och låg form. Hon fick gå i ett avslappnat tempo där hon känner sig bekväm. Vi har spänt bågen med en högre form och flashigare gångarter dom senaste passen, och det har börjat ge resultat på hennes grundform. Kul !
Hon kändes jättefin och väldigt avslappnad så det var ett välbehövligt och lyckat pass.
 
Imorgon har jag inte bestämt mig om hon ska få vila helt eller om hon ska skrittas ut. På lördag lastar vi och åker till AS och rider i padock. Det ska bli kul att se om Sunnie känns lika fin innanför fyra väggar som ute i naturen.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0