Dagens ridpass - Sunnie

Jag slutade jobbet kl 14 och åkte direkt till Tessie för att rida. Det var bara det att Tompa hade nyckeln till sadelkammaren och han var på jobbet, så jag fick snopet åka vidare till mitt stall och ge Tessie en vilodag idag istället. Tråkigt när det inte blir som man har tänkt sig och väldigt klantigt från min sida.
 
Idag red jag Sunnie i hagen. Tanken var att lägga krutet på skritten och det gjorde vi. Skänkelvikningar, öppnor, tagen bakdel och bakdelsvändningar, både på rakt spår och på volt. 
Sen travade jag igång henne och gjorde några skänkelvikningar även i traven. Dom blev inte lika stadiga som vanligt men det får jag skylla på mig idag.
 
I galoppen jobbade vi med byten, mest från höger till vänster då hon gärna gör bytet ett galoppsprång efter jag gett hjälpen. På slutet gjorde hon fina byten åt båda hållen. Hon går dock ur form lite grand och det beror nog på att vi båda är lite för svaga för att orka hålla ihop det. Några skänkelvikningar i galoppen också och så travade vi av sen. 
 
Ett bra pass där hon gjorde allt jag bad henne om, det mesta riktigt bra. Vi har börjat öka på ridpassen lite och också svårigheterna för att hon ska vara helt igång, med allt vad det innebär, tills vi ska filma och skicka in till min veterinär om 2-3 veckor.
Sen är det inte så lätt alltid när en viss Chilli vill vara med och träna. Jobbigast är det när han ska gå precis framför Sunnie och sega, haha !
 
 
 
Min fina tjej <3
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0