Dagens ridpass - Tessie

En snabb sammanfattning om dagens ridpass med Tessie. Vi red i padocken, min tanke var lite "intensivare" arbete denna veckan för att sen låta henne få gå lugnare dagarna innan nästa onsdags träning.
 
Jag plockade fram bom - cavaletti - bom att rida på på böjt spår i traven. Hur mycket jag än kämpade idag så fick jag ingen ärlig bjudning framåt av Tessie, antagligen för att hon var lite mör. Travbommarna gjorde hon bra men var i och klonkade lite. 
Sen längde jag avståndet för att ta det i galopp några gånger och där var det svårare. I och med att hon inte var framme för skänkeln så fick vi inte den där goa galoppen och kom därför in konstigt några gånger. Men det är bara att träna och pressar man inte lite mer för varje gång så sätts heller inga muskler. Nu är jag inte helt säker på hur hon kommer gå under helgen men jag tror att det kommer bli ganska lugnt för henne, vilket kan vata skönt !
 
Tompa klickade några bilder med mobilen:
 
 
 
 
 
 
 
Nu har jag och Tompa precis vart och tagit in hästarna. Chilli fick lite kvalitetstid med borstning och lyfta hovar. Duktig kille som står på gången som han aldrig har gjort annat :)
Sunnie vilar idag som sagt och mamma red Platina som hade haft nerverna på utsidan idag.
 
Nu ska jag sjunka ner i soffan och invänta sista arbetsdagen för denna veckan. Helgen är dock smockfull så den blir inte så mycket lugnare. Men man ska leva medan man kan, right ? 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0