"Ledig" dag

Efter en lång dag med saker att göra non stop så sitter jag nu mätt och belåten i garaget och kollar när killarna mekar cross. 
Den mysiga, lugna dagen i Göteborg blev väl inte riktigt som tänkt men vi var hemma sent ändå.
 
Hem och byta om och direkt till stallet för att rida Sunnie. Idag joggades hon en runda förbi grushålan med en del galopp, så svettig blev hon. Förhoppningsvis så kan jag klippa henne inom en vecka för nu börjar hon sätta vinterpäls. Duktig häst, som vanligt.
Imorgon åker vi till stall AS och filmar när vi rider för att skicka in till min veterinär. Det är ännu mer nervöst denna gången..
 
Jag mockade stallet och åkte sen till Denver. 
Han var lika duktig som vanligt, även utan longering innan uppsittning, och idag introducerade vi start och stopp med hjälper från mig och förtydligande från My som leder honom. På slutet så började han fatta grejen.
Vi kör imorgon igen och sen får han vila några dagar i sträck.
 
Imorgon är en dag med ännu mer häst och pyssel runt omkring. Det gäller att hinna andas mellan varven !
 
 
 
Ett grymt team är vi !
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0