Babyshower och Dagens ridpass

Jag har inte ens vart här inne och sagt hej idag, skäms på mig !
 
I mitt försvar så åkte jag direkt på Babyshower för Emelie när jag vaknade och efter en massa god mat och efterrätt så åkte jag till stallet och red Sunnie.
 
Sunnie red jag i hagen för att återigen börja arbeta henne på böjda spår och se om hon håller för det. Jag fuskade alltså lite och använde tummen och pekfingret på min brutna hand för att kunna arbeta henne som vanligt. Det går utmärkt förutom att jag blir trött i pekfingret efter ett tag, haha !
Förutom att Sunnie halkade till en gång så kändes hon väldigt fin i skritten och traven. I galoppen känns hon däremot lite långsam och tung för tillfället. Dessutom så krullar hon ihop sig då hon inte riktigt orkar bära sig. Men hon är otroligt samarbetsvillig när jag rider med båda händerna och är också väldigt uppmärksam på mina hjälper. Med dom värdefulla egenskaperna så tränar vi helt enkelt vidare inför nästa film som ska skickas in till min veterinär och jag njuter för fullt av att få rida Sunnie så länge !
 
Strax ska jag och Tompa hämta upp Anders som ska sova hos oss inatt. 
Imorgon ska jag åka med My och Jessica (bland annat) till Ullared och det ska bli lite roligt. Det brukar bli ungefär ett besök per år för mig på Ullared, det är ganska lagom :)
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0