Ridning x2 och TRX

Idag var tanken att jag och Tompa skulle ha en lugn dag hemma där vi bara umgås. Det gick sådär..
Det började med att vi sov bort halva dagen då det blev sent igår. Sen städade vi huset och lagade lunch innan jag åkte till stallet och Tompa till verkstan. Jaja, vi kör ett nytt försök till sambodag nästa helg !
 
Idag red jag två hästar och körde ett TRXpass med mamma och Tompa i gymmet. Det borde jag nästan få en guldstjärna för tycker jag ! Nu börjar jag redan känna av träningsvärk i mage och jumskar, haha. Jag längtar inte tills imorgon !
 
Platina reds en runda i skogen där vi la in två korta galopper för första gången. Hon var jätteduktig, fast hon ville inte riktigt hålla det tempot som jag tyckte att vi skulle ha i den sista galoppen, hehe. Hon har en ganska långsam och lång galopp för tillfället, vilket inte är så konstigt då hon (vad jag vet) inte är riden så mycket. Annars hade hon bättre framåtbjudning överlag idag och det känns att hon orkar mer för varje ridtur.
 
Sunnie reds samma runda i skogen och idag var hon motsatsen till stel och tung i handen. Det var nästan så att hon istället släppte kontakten till bettet emellanåt. Men vi kämpar vidare och jag tycker ändå att hon har blivit lite starkare sen vi började igångsättningen.
 
 
 
Vad gillar ni min och Sunnies färgmatchning förresten ? Chokladbrun, nougatbrun, mörk orange, svart, vinrött, marinblått och vitt. Plus en grå tröja på det så fick vi nästan med alla färger, haha !
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0