Dagens ridpass - Sunnie

Sunnie bjöd på ett fantastiskt ridpass idag ! Först tvekade jag lite på om jag verkligen skulle rida då det regnade men när vi väl kom ut så klarade vi oss med bara lite regn när vi skrittade av.
 
Jag red med hängande graman och vi dressyrade lite mer än vanligt och jag försökte vara noga med att ha henne "där" hela tiden. Mycket övergångar skritt-trav-skritt, galoppfattningar från skritt och från kort trav under nedsittning och avsaktningar från galopp till kort trav. I början var hon kalasfin och lyhörd men hon blir lätt lite spänd när jag samlar ihop henne så ett tag var formen lite oroligare och så ville hon göra uppgiften redan innan jag gett henne hjälpen. Då lät jag henne galoppera på fritt och hej vad det gick, haha ! Vi passade på att lattja lite byten och det gör hon grymt bra just nu. 
Ja, trots att jag är galen på henne ibland när hon spänner sig och tittar på precis allt så är hon så himla rolig att rida när hon är såhär. Fina häst  <3
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0